FAQ
Veelgestelde vragen
Voor de Spring- editie (lente): Made in Asia is open vrijdag van 12u tot 20u, zaterdag van 10u tot 19u en zondag van 10u tot 17u.
Voor de Fall-editie (herfst): op zaterdag van 10u tot 19u en op zondag van 10u tot 17u.
Belgiëplein 1, 1020 Brussel. Met tram 6 stap je af aan de halte Heizel. Dit station bevindt zich op enkele minuten te voet van de paleizen.
De programmering is op beide dagen grotendeels gelijk, tenzij anders vermeld. Het kan voorkomen dat een band, entertainer of speciale gast maar op één dag aanwezig kan zijn. Aangezien het bijna onmogelijk is om alle activiteiten op één dag te bezoeken, is het zeker de moeite waard om twee/drie dagen naar Made in Asia te komen.
Om je aan te melden als vrijwilliger, neem contact op met madeinasia.volunteers@gmail.com en zij zullen je de weg wijzen.
Allereerst comfortabele schoenen! Je voeten zullen je later dankbaar zijn. Zorg ervoor dat je contant geld meeneemt, veel verkopers nemen geen bankkaarten aan. Zorg er ook voor dat je een camera meeneemt om foto’s te maken van de vele gekostumeerde congresgangers (vraag eerst toestemming!), een tube voor posters als je van plan bent die te kopen, en een lege korte doos als je van plan bent veel manga te kopen. Het belangrijkste is dat je een open geest hebt: misschien ontdek je een nieuw aspect van deze grote wereld die we fandom noemen, waarvan je misschien niet wist dat die bestond voordat je Made in Asia bijwoonde. We hebben ook een pagina speciaal voor beginners die hier te vinden is.
Zorg ervoor dat je contant geld meeneemt, want veel verkopers nemen geen bankkaarten aan.
Ja. Vraag gewoon een stempel aan de security-mensen en toon die als je weer naar binnen wil.
FAQ Tickets
Als je jouw ticket niet kan terugvinden, check dan jouw spamfolder in je mailbox. Koop géén nieuw ticket! Het ticket zal achteraf niet worden omgeruild of terugbetaald.
Voor technische problemen met betrekking tot de aankoop van een ticket (verloren e-mail, niet ontvangen, enz.), kun je terecht op https://customerservice.paylogic.com/hc/nl, waar je wordt begeleid bij het ophalen van je tickets.
Indien het ticketsysteem niet wordt weergegeven in je browser, gelieve uw cache te wissen in uw instellingen, of probeer een ander toestel of andere browsers.
Volg de grote borden naar de ingang. Ga in de rij ‘I have a ticket’ staan en laat je ticket scannen. Toon je ticket op papier of via je smartphone. De barcode moet duidelijk leesbaar zijn. Wapens moeten éérst goedgekeurd worden aan de weapon check, anders moet je terug.
Neen, jammer genoeg niet. Dat staat eveneens aangegeven in het verkoopsysteem én op de tickets zelf. Lees alles hierover in ons Algemeen Reglement.
Neen. De QR-code (het zwarte vierkant) is het belangrijkste deel van het ticket. Als die unieke code goed is, dan kan je binnen. Die wordt aan de ingang gescand. Zodra dat ticket éénmaal gebruikt is, kan je die niet opnieuw scannen.
Nee, je kunt het op je telefoon laten zien, maar vergeet niet om de helderheid op maximaal te zetten.
De begeleider van een rolstoelpatient of blinde mag Made in Asia gratis betreden, zonder ticket.
Deze regel is enkel van toepassingen indien de rolstoelpatient of blinde zelf een betalende bezoeker is en in het bezit is van een geldig toegangsticket. In alle andere gevallen dient de begeleider ook in het bezit te zijn van een geldig toegangsticket.
In het kort:
Enkel rolstoelpatienten en blinden hebben recht op een gratis begeleider.
Begeleiders van kinderen jonger dan 11 jaar in een rolstoel of blinde dienen in het bezit te zijn van een betalend ticket.
Er dienen geen doktersverklaringen meer voorgelegd te worden.
Kinderen die nog geen 11 jaar zijn op de dag van het festival mogen gratis binnen als er een volwassene bij is die wél betaald heeft 🙂
Zij hebben dus géén betalend ticket nodig of moeten zich ook niet registreren. Ze moeten zich gewoon aan de ingang van het festival opgeven. Neem zeker de identiteitskaarten mee. Zo vermijden we discussies aan de scanningpost.
(Dus registreer uw kind niet tijdens de aankoop van jouw tickets. Het ticket kan achteraf niet worden omgeruild of terugbetaald).
FAQ Cosplay
Wij vragen je om ons uitgebreid reglement door te nemen: weapons and props regulations. Realistische replica’s van wapens (airsoft, paintball, plastic geweren,…) en replica’s van messen zijn verboden.
Als je een kartonnen, plastic of houten zwaard heeft, of een replica van een “fictief” wapen (zoals het Buster Sword van Cloud), is er geen probleem. Maar hoe dan ook: ga met je wapen eerst langs bij de Weapon Check-crew aan de ingang. Anders word je sowieso teruggestuurd.
De beveiliging van Brussels Expo (die wij niet beheren) heeft strikte instructies en zal je niet kunnen binnenlaten met jouw replica-wapen. Sterker nog, ze kunnen het zelfs in beslag nemen. Alle dragers van “realistische” replica’s van wapens en dragers van replica’s van messen worden niet tot het terrein toegelaten. Er is niets wat we eraan kunnen doen.
De meeste cosplayers poseren graag voor of samen met jou, maar vraag het altijd voor de zekerheid even en ga receptvol met elkaar om.
Er zijn paskamers op Made in Asia, maar die worden snel ingenomen.
Er zijn betalende vestiaires op Brussels Expo.
FAQ Parking e& travels
Ja, dat is mogelijk: je moet de trein nemen naar Brussel (Brussel midi) en dan de tram nemen. Hier is de informatie: https://www.brussels-expo.com/nl/accessibilite/
De parking van het festival is zeer snel volzet, dus we raden je aan vroeg te komen.
Andere
Ja, het is beschikbaar, maar het is soms overbelast door de talrijke verbindingen van bezoekers.
Natuurlijk, that’s what it’s for. Alleen waar het expliciet aangeduid staat, mag het niet (maar dat is bijna nergens).
Dat kan. We mogen bovendien al het beeldmateriaal zonder jouw expliciete toestemming gebruiken (dat maakt deel uit van de kleine lettertjes op je ticket). Maar wees gerust: we zijn altijd heel respectvol.
Nee. Ook futuristische dingen zoals elektronische sigaretten zijn verboden.
Nee. Dieren (katten, honden, panda’s, dino’s,…) zijn helaas niet toegestaan in Brussels Expo.
We tolereren alleen assistentiehonden (met papieren en correcte uitrusting) en mensen die verkleed zijn als bijvoorbeeld Alf of Falkor.
Dan brengen we je naar de EHBO-post en krijg je een kus van de verpleegster (of we bellen de ambulance als het serieus is, natuurlijk). Made in Asia is niet aansprakelijk, maar we gaan er wél alles aan doen om je zo goed mogelijk te helpen.
Intimidatie van welke aard dan ook, inclusief stalking, opzettelijke intimidatie, ongewenste fysieke aandacht, fysiek geweld en geweld, wordt niet getolereerd op Made in Asia. Intimidatie is een reden voor verwijdering uit de conventie zonder restitutie, evenals mogelijke juridische stappen. We willen dat Made in Asia een veilige, open en accepterende omgeving zijn voor alle fans, en als je het slachtoffer wordt van intimidatie op de conventie, kom dan onmiddellijk naar de Made in Asia infobalie of neem contact op met het personeel, de crew of veiligheid. Lees voor meer informatie de gedragsrichtlijnen.
We zorgen ervoor dat we ze aan het einde van het festival ophalen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen en ons zoveel mogelijk details te geven om te weten of ze in ons bezit zijn.
Ja, maar er is wel een willekeurige controle aan de ingang van Brussels Expo. Als je wilt, kunt je jouw tas achterlaten in de vestiaire (bij de ingang).
Dit is toegestaan voor eigen gebruik, zolang er geen commerciële doeleinden aan verbonden zijn en het aanwezig is in kleine hoeveelheden. Op het evenement zijn er ook verschillende eetgelegenheden!
Je zal een formulier voor een aanvraag tot persaccreditatie vinden op onze website, enkele weken voor aanvang van het festival, op deze pagina.
Nee, laat hem eerst zijn stagiaires betalen en op zijn minst een glas water aanbieden aan al zijn aardige vrijwilligers. Big Rad… En stop ermee, ik ben degene die schrijft… Maar kom op, geef me mijn… Arghhhh.
Neem contact met ons op!
Staat je vraag niet in de lijst van de meest gestelde vragen door bezoekers? Ga dan naar onze socialemediakanalen. Nog steeds geen antwoord op je vraag? Neem nu contact met ons op! We helpen je graag verder!