Wij creëren maatschappelijk en sociaal verantwoorde events met impact
Samen willen we:
- onze milieu-impact verminderen
- communities ondersteunen in hun transitie naar een duurzame economie
- innovatie bevorderen
- diversiteit en inclusie in al haar dimensies omarmen
Als deel van Easyfairs Group verbinden we ons tot de Net Zero Carbon Events pledge. Ons doel? Volledig klimaatneutraal zijn tegen 2050 en onze CO2-uitstoot halveren tegen 2030.
DE 6 BELANGRIJKSTE INITIATIEVEN
om deze doelstellingen te bereiken:
1.
Production & waste
We gebruiken all-in standen wanneer mogelijk We hanteren een duidelijk afvalbeleid
- We sorteren alle afval
- We plaatsen sorteerbakken op strategische locaties
- We voorzien exposanten van een sorteerkit
- We beperken het gebruik van plastic en papier
- We gebruiken uitsluitend recycleerbaar plastic voor onze productiebehoeften
- We voorzien waar mogelijk digitale signalisatie
- We hergebruiken spandoeken, banners, vlaggen voor volgende edities van Made in Asia
- We gebruiken milieuvriendelijke schoonmaakproducten
2.
Energy
We nemen energiebesparende maatregelen
- Onze all-in standen zijn uitgerust met LED-verlichting
- We beperken het energieverbruik door de verlichting, verwarming en HVAC-niveau tijdens op- en afbouw strikt te controleren
- We schakelen de elektriciteit op alle standen uit ’s nachts
- We beperken de temperatuur tot 18°C
- De toiletten in Brussels Expo zijn uitgerust met een spaarknop
3.
Travel & accommodation
We verminderen de reisuitstoot
- Brussels Expo heeft laadpunten voor elektrische wagens ter beschikking
- We stimuleren bezoekers om te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer naar Made in Asia te komen
- Verschillende bus-, tram- en metrolijnen brengen je vlot naar Made in Asia
- Je ontdekt ze hier allemaal
- Verschillende bus-, tram- en metrolijnen brengen je vlot naar Made in Asia
- We sporen bezoekers en exposanten aan om te carpoolen naar Made in Asia
We gebruiken all-in standen wanneer mogelijk We hanteren een duidelijk afvalbeleid
- We sorteren alle afval
- We plaatsen sorteerbakken op strategische locaties
- We voorzien exposanten van een sorteerkit
- We beperken het gebruik van plastic en papier
- We gebruiken uitsluitend recycleerbaar plastic voor onze productiebehoeften
- We voorzien waar mogelijk digitale signalisatie
- We hergebruiken spandoeken, banners, vlaggen voor volgende edities van Made in Asia
- We gebruiken milieuvriendelijke schoonmaakproducten
We nemen energiebesparende maatregelen
- Onze all-in standen zijn uitgerust met LED-verlichting
- We beperken het energieverbruik door de verlichting, verwarming en HVAC-niveau tijdens op- en afbouw strikt te controleren
- We schakelen de elektriciteit op alle standen uit ’s nachts
- We beperken de temperatuur tot 18°C
- De toiletten in Brussels Expo zijn uitgerust met een spaarknop
We verminderen de reisuitstoot
- Brussels Expo heeft laadpunten voor elektrische wagens ter beschikking
- We stimuleren bezoekers om te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer naar Made in Asia te komen
- Verschillende bus-, tram- en metrolijnen brengen je vlot naar Made in Asia
- Je ontdekt ze hier allemaal
- Verschillende bus-, tram- en metrolijnen brengen je vlot naar Made in Asia
- We sporen bezoekers en exposanten aan om te carpoolen naar Made in Asia
4.
Freight & logistics
We selecteren onze leveranciers mede op basis van duurzaamheidscriteria
5.
Food & food waste
We zien erop toe dat onze cateringpunten duurzaam omgaan met voeding
- We vragen onze cateringpartners om: voeding lokaal in te kopen, vis te serveren die duurzaam gekweekt of gevangen is en fair trade of biologische thee en koffie aan te bieden
- We voorzien vegetarische en vegan opties in alle cateringpunten
- We controleren de grootte van porties om voedseloverschotten te beperken
6.
Social responsibility
We willen een maatschappelijk en sociaal verantwoord event zijn
- We zetten ons in om een toegankelijk event te zijn voor iedereen
- Alle zalen, hallen en ingangen zijn rolstoeltoegankelijk
- We hebben een inclusiviteitsgids die het bezoek van onze events makkelijker maakt voor iedereen die kampt met een beperking of stoornis
- We willen dat Made in Asia een veilige en open omgeving vormt voor alle fans
- Onze vrijwilligers worden actief getraind om om te gaan met risico- of stressvolle situaties die een menselijke aanpak vereisen (o.a. EHBO-cursussen, omgaan met agressie, een veilige haven creëren voor mensen die zich onveilig voelen op het event…)
- We streven naar een gelijke vertegenwoordiging van mannen en vrouwen in het programma
- We geven de voorkeur aan lokale leveranciers en leveranciers die maatschappelijk verantwoorde praktijken toepassen
- We genereren toerisme in Brussel en ondersteunen zo lokale bedrijven, restaurants en hotels
We selecteren onze leveranciers mede op basis van duurzaamheidscriteria
We willen een maatschappelijk en sociaal verantwoord event zijn
- We zetten ons in om een toegankelijk event te zijn voor iedereen
- Alle zalen, hallen en ingangen zijn rolstoeltoegankelijk
- We hebben een inclusiviteitsgids die het bezoek van onze events makkelijker maakt voor iedereen die kampt met een beperking of stoornis
- We willen dat Made in Asia een veilige en open omgeving vormt voor alle fans
- Onze vrijwilligers worden actief getraind om om te gaan met risico- of stressvolle situaties die een menselijke aanpak vereisen (o.a. EHBO-cursussen, omgaan met agressie, een veilige haven creëren voor mensen die zich onveilig voelen op het event…)
- We streven naar een gelijke vertegenwoordiging van mannen en vrouwen in het programma
- We geven de voorkeur aan lokale leveranciers en leveranciers die maatschappelijk verantwoorde praktijken toepassen
- We genereren toerisme in Brussel en ondersteunen zo lokale bedrijven, restaurants en hotels
We willen een maatschappelijk en sociaal verantwoord event zijn
- We zetten ons in om een toegankelijk event te zijn voor iedereen
- Alle zalen, hallen en ingangen zijn rolstoeltoegankelijk
- We hebben een inclusiviteitsgids die het bezoek van onze events makkelijker maakt voor iedereen die kampt met een beperking of stoornis
- We willen dat Made in Asia een veilige en open omgeving vormt voor alle fans
- Onze vrijwilligers worden actief getraind om om te gaan met risico- of stressvolle situaties die een menselijke aanpak vereisen (o.a. EHBO-cursussen, omgaan met agressie, een veilige haven creëren voor mensen die zich onveilig voelen op het event…)
- We streven naar een gelijke vertegenwoordiging van mannen en vrouwen in het programma
- We geven de voorkeur aan lokale leveranciers en leveranciers die maatschappelijk verantwoorde praktijken toepassen
- We genereren toerisme in Brussel en ondersteunen zo lokale bedrijven, restaurants en hotels
VISITOR?
Dit kan jij doen:
VJij kan helpen om van Made in Asia een duurzaam event te maken!
- Kom te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer naar Made in Asia. Neem je toch de auto? Geef je collega’s en/of vrienden een rit!
- Gooi je afval in de juiste sorteerbak.
- Overnacht in een (eco)hotel op wandelafstand of kom vanuit het centrum met het openbaar vervoer naar Made in Asia.
Exposant?
Dit kan jij doen:
Als exposant speel jij een belangrijke rol in de totstandkoming van een duurzame editie van Made in Asia.
- Kies een herbruikbare all-in stand van Easyfairs of ontwerp een eigen stand die je kan hergebruiken.
- Installeer LED-verlichting in jouw stand.
- Maak gebruik van herbruikbare panelen (bv. zonder datum) gemaakt van recycleerbare materialen, en indien mogelijk met milieuvriendelijke inkt.
- Probeer zoveel mogelijk recycleerbare vloerbekleding te gebruiken.
- Een geschenk geven aan bezoekers? Vraag jezelf af of het geschenk nuttig is en het effectief gebruikt zal worden.
- Recycleer door gebruik te maken van onze sorteerbakken.
- Kom met het openbaar vervoer of carpool met je collega’s indien mogelijk.
- Verblijf in een hotel op wandelafstand of overnacht in het centrum en kom met het openbaar vervoer naar het event.
- Kies voor duurzame en lokale transport- en logistieke bedrijven en lokale leveranciers.
- Vermijd plastic voor eenmalig gebruik.
- Inspireer bezoekers van je stand door hen kennis te laten maken met jouw duurzame werking en/of producten.